ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

واتساپ در آستانه تغییراتی بزرگ | ارتباط با پیام‌رسان‌های شخص ثالث

  • کد خبر: ۲۱۵۱۷۲
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
واتساپ در آستانه تغییراتی بزرگ | ارتباط با پیام‌رسان‌های شخص ثالث
به لطف قانون بازار‌های دیجیتال (DMA)، که در مارس ۲۰۲۴ در اتحادیه اروپا لازم الاجرا شد، ارتباط برنامه‌های پیام‌رسان با برنامه‌های شخص ثالث باز می‌شود؛ گزارشی جدید می‌گوید که زودتر از آن چیزی که بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند، این اتفاق خواهد افتاد.

شهرآرانیوز - در حالی که مشخص بود قانون بازار‌های دیجیتال (DMA) اوایل ماه مارس اجرا می‌شود، اما واتساپ درباره آن چیزی نگفته بود. در DMA، واتساپ یک برنامه «دربان» معرفی شده، یعنی این برنامه باید صندوق ورودی جداگانه‌ای را برای پیام‌رسان‌های دیگر باز کند.

بنابراین، اگر شخصی از طریق مسنجر، سیگنال یا حتی iMessage اپل به شما پیام بفرستد، واتساپ باید این قابلیت را فراهم کند که پیام در پیام‌رسانش نمایش داده شود.

با توجه به اطلاعات WABetaInfo - که مرجع اطلاعات و اخبار مربوط به واتساپ است- این تغییرات انقلابی در راه هستند.

هدف قانون بازار‌های دیجیتال (DMA) شرکت‌های بزرگ فناوری است که به شدت بر بازار دیجیتال تأثیر می‌گذارند. این قانون از این شرکت‌ها می‌خواهد ارتباطات کاربر را در چند برنامه تسهیل کنند. طبق این قانون الزامی، واتساپ باید از چت‌های شخص ثالث کاربران منطقه اروپایی خود پشتیبانی کند. به لطف آخرین نسخه بتای واتساپ برای اندروید، که در فروشگاه Google Play در دسترس است، متوجه شدیم که واتساپ روی ویژگی قابلیت تعامل چت کار می‌کند!

جالب است که بیشتر تمرکز DMA روی آیفون بوده است، اما این نسخه واتساپ است که این تغییرات را به زودی نشان می‌دهد؛ جالب‌تر از آن این است که طبق اسکرین شات WABetaInfo واتس اپ به کاربران اجازه می‌دهد انتخاب کنند که چه کاری انجام دهند: «شما در حال ارسال پیام به فردی خارج از واتساپ هستید. برنامه‌های شخص ثالث ممکن است از رمزگذاری سرتاسری متفاوتی استفاده کنند.» واتساپ همچنین هشدار می‌دهد که برنامه‌های دیگر «ممکن است اطلاعات شما را به گونه‌ای متفاوت مدیریت کنند.»

واتساپ در آستانه تغییراتی بزرگ | ارتباط با پیام‌رسان‌های شخص ثالث

این تغییرات گامی مهم برای واتساپ در راستای همسویی با مقررات اتحادیه اروپا و ارائه گزینه‌های ارتباطی همه‌جانبه‌تر به کاربران است. کاربران در منطقه اروپا می‌توانند با پیام‌رسان‌های مختلف به واتساپ دیگران پیام بفرستند، حتی اگر حساب واتساپ نداشته باشند.

WABetaInfo اطلاعات دیگری هم از تغییرات جدید واتساپ به اشتراک گذاشته است: «واتساپ در حال توسعه یک صفحه برای اطلاعات چت‌های شخص ثالث است. از آنجایی که نام‌ها و عکس‌های نمایه در چت‌های شخص ثالث در دسترس نیستند، واتساپ در عوض عکس نمایه پیش‌فرض و نام برنامه شخص ثالثی را که چت از آن آغاز شده است، نمایش می‌دهد.»

واتساپ در آستانه تغییراتی بزرگ | ارتباط با پیام‌رسان‌های شخص ثالث

کاربران همچنین بر این کنترل خواهند داشت که کدام برنامه‌ها می‌توانند با حساب واتساپ آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

نکته دیگر این است که چت‌های شخص ثالث مانند چت‌های معمولی واتساپ نخواهند بود و محدودیت‌هایی برای برخی ویژگی‌ها وجود خواهد داشت. برای مثال، چت‌های گروهی برنامه‌های شخص ثالث در حال حاضر پشتیبانی نمی‌شوند، به این معنی که کاربران نمی‌توانند در گفتگو‌های گروهی سیستم عامل‌های خارجی شرکت کنند. علاوه بر این، برقراری تماس با برنامه‌های شخص ثالث نیز پشتیبانی نمی‌شود.

در مرحله اول، ارتباط با چت برنامه‌های شخص ثالث ممکن است به پیام‌های متنی محدود شود، اما ممکن است در آینده ویژگی‌های بیشتری پشتیبانی شود. توجه به این نکته بسیار مهم است که این ویژگی اختیاری است و کاربران در صورت تمایل می‌توانند این سرویس را فعال یا غیرفعال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->